Ελαφόπετρα

Αναρρίχηση στην Ελαφόπετρα Κοζάνης

Η ιδέα για το άνοιγμα αναρριχητικών διαδρομών στο βράχο της Ελαφόπετρας ξεκινάει το καλοκαίρι του 2009 από τη συνάντηση του “ντόπιου” Αλεξάνδρου Βόμβα και του Γιώργου Πατσώνα. Έχοντας επισκεφτεί και οι δύο από τη νεαρή τους ηλικία τα βράχια της περιοχής, μοιραζόμενοι την ίδια ανησυχία, βάζουν τα θεμέλια με τη διάνοιξη της πρώτης διαδρομής του πεδίου με ραπέλ από δένδρο, που τη βαπτίζουν και “Πρώτη” !. Στη συνέχεια, το καλοκαίρι του 2010 ανοίγεται η πιο κλασσική διαδρομή του πεδίου, η “Θανάσης”, από τους Α.Βόμβα και Μ.Τσιτσέλη. Για ένα χρόνο το άνοιγμα διαδρομών αδρανοποιείται λόγω έλλειψης υλικών και συντονισμού μεταξύ των λιγοστών αναρριχητών της Κοζάνης. Το 2011 όμως, μετά από συζήτηση και με την καθοδήγηση του Δημήτρη Ματιάκη, αποφασίζεται η συνέχιση του ανοίγματος διαδρομών. Μέσα στο 2011 ανοίγονται οι Βάισμα, Κασμέρι, Παρ’τ’αλλιώς  και Σφιξ, από τους Δημήτρη Ματιάκη και Αναστασία Κοσμίδου, με προσωπικά έξοδα κι εργασία. Το άνοιγμα συνεχίζεται το 2012 από τους Γιώργο Πατσώνα και Κώστα Μπηλιώνη, επίσης με προσωπικά έξοδα και εργασία, και το πεδίο αποκτάει 7 νέες διαδρομές, τις Φόβια Γκαγκτζιά, Μπακακαίοι, Καλά,Σίγουρα, Ποντικότρυπα, Μελίσσια, La ramba και Οικολογική Καταστροφή.
Τέλος, ανοίγεται από τον Τηλέμαχο Ιωαννίδη το 2014, η 14η και τελευταία διαδρομή, η Παραλλαγή.

Προσανατολισμός:

Τα βράχια της Ελαφόπετρας, έχουν Νοτιοανατολικό προσανατολισμό, κι αποτελούν ιδανικό πεδίο αναρρίχησης για τη μικρή αναρριχητική κοινότητα της Κοζάνης για όλες τις εποχές. Ιδανικότερες εποχές είναι η άνοιξη και το φθινώπορο, όπου μπορεί κανείς να σκαρφαλώσει οποιαδήποτε ώρα της μέρας. Το καλοκαίρι το σκαρφάλωμα είναι ιδανικό μετά τις 15:00 όπου το πεδίο βρίσκεται στη σκιά μέχρι τέλος της μέρας!

Πρόσβαση:

Τα βράχια είναι πολύ εύκολα προσβάσιμα, αφού το περπάτημα είναι κάτι λιγότερο από 5 λεπτά από το σημείο που αφήνεις το αυτοκίνητο.

Φτάνoντας στο χωριό Λευκοπηγή στρίβεις αμέσως δεξιά ακριβώς μετά τον πλάτανο του χωριού κι αμέσως 1η στροφή αριστερά. Ακολουθάς τον δρόμο μέχρι να συναντήσεις 1η διχάλα όπου πηγαίνεις αριστερά και συνεχίζεις μέχρι τη 2η διχάλα, όπου παίρνεις τον δεξί δρόμο. Συνεχίζεις ακολουθώντας ταμπέλες για εκκλησάκι Αγ. Αθανασίου. Μπαίνεις σε χωματόδρομο για 3 χλμ συνολο και στη 3η διχάλα που συναντάς στο σύνολο μένεις πάλι δεξιά!Περίπου 2 χλμ μετά βρίσκεσαι ακριβώς κάτω από τα βράχια όπου αφήνεις στο αμάξι στο δεξί πλάτωμα του δρόμου.

Το μονοπάτι ξεκινάει 10 μέτρα πριν το πλάτωμα όπου ανεβαίνεις λίγο τη πλαγιά και συναντάς απευθείας το μονοπάτι όπου και το ακολουθάς προς τα αριστερά μέχρι τα βράχια.

Climbing Routes Table:

11Σφιξ6c+17m, Δ.Ματιάκης-Α.Κοσμίδου
12La Ramba6c17m, Γ.Πατσώνας-Κ.Μπηλιώνης
13Οικολογική καταστροφή6cΓ.Πατσώνας-Κ.Μπηλιώνης

Credits: Κείμενο : Κώστας Μπηλιώνης-Δημήτρης Ματιάκης, φωτογραφίες/Χάραξη: Κώστας Μπηλιώνης